Sugestie dla Rytuału Malkut

Jak wspomniałem wcześniej w tym rozdziale, postanowiłem nie podawać recept odnośnie rytuałów, ale zdaje sobie sprawę, że wielu ludzi obawia się o swój pierwszy rytuał i zwykle kwestionuje wiele szczegółów. Zapewniłem więc kilka sugestii, aby wykazać, że rytuał jest w dużej mierze kwestią zdrowego rozsądku. Sugestie dotyczą Malchut, ponieważ tam właśnie zaczynają swoją pracę początkujący Kabaliści.

Świątynia i wyposażenie

„Tam dom, gdzie serce Twoje”, a świątynia Kabalisty jest tam, gdzie ją utworzy. Miałem ten „luksus” pracy w miejscu poświęconym i zastrzeżonym specjalnie do rytualnej pracy okazjonalnie, ale nie oceniłbym tego jako czegoś o wysokim priorytecie. Każde miejsce może stać się świątynią; kiedy zaczyna się praca z rytuałem, to z wielką siłą staje się w pełni zrozumiałe zdanie sobie z tego sprawy. To przywoływana moc czyni świątynię.

Wystarczy oczyścić przestrzeń do pracy. Będziesz potrzebował ołtarza; jego rolę może pełnić mały stół. Może je pełnić postawione pionowo pudełko kartonowe jeśli nie znajdziesz nic więcej! Będziesz także potrzebować następujących elementów:

  • brązowa tkanina ołtarzowa. Warto zrobić zestaw tkanin ołtarzowych dla sefirot, z którym będziesz pracował – brązowy dla Malchut, fioletowy dla Jesod, pomarańczowy dla Hod itd. Białej tkaniny podobnie jak białej świecy można użyć do każdej sefiry, jeśli nie ma dostępnego nic innego.
  • brązowa świeca. Świecznik.
  • kadzidło Malchut, samozapalające się węgielki i coś w czym można spalić kadzidło.
  • Jeśli posiadasz, kadzielnica będzie dobra; jeśli nie, nietrudno coś wymyślić. Mosiężna miska z trzema mosiężnymi łańcuchami jest dość funkcjonalna.
  • Zapałki lub zapalniczka gazowa.
  • Twój magiczny dziennik i długopis.

Świecznik i świeca znajdują się pośrodku ołtarza, a kadzielnica, kadzidło i zapałki na południowej stronie.

Twój wybór odzieży zależy od osobistych przesłanek. Kiedy pracuję na zewnątrz zwykle noszę normalne ubrania. Kiedy pracuję w domu, pracuję nago lub w białej szacie. Biała szata jest tradycyjna i powinna być wykonana własnoręcznie, podkreślając przez to, że Wielkie Dzieło jest osobiste i nie może być wykonane przez nikogo innego poza Tobą.

Procedura

  1. Zablokuj drzwi, wycisz telefon itd.
  2. Usiądź i spisz swoją intencję i poświęcenie w swoim magicznym dzienniku. Myśl o nich pieczołowicie i zapamiętaj.
  3. Praktykuj rytuał, aż będziesz znał każdy krok na pamięć. Możesz wymawiać Imiona podczas prób, ale nie wibruj ich.
  4. Podejdź do ołtarza, uklęknij i módl się do Boga.
  5. Otwórz Krąg.
  6. Otwórz Bramy. Zapal świecę, aby pokazać, że Świątynia jest już otwarta.
  7. Inwokuj w imionach Adonai Melech, Adonai ha Arec, wzywaj potężnego archanioła Sandalfona, zastępy Iszim i wszystkie moce sefiry Malchut. Imiona są cicho intonowane lub wibrowane z wielką intensywnością.
  8. Oświadcz swoją intencję i poświęcenie. Zapytaj, czy też jest to niedopuszczalne.
  9. Przeprowadź główną część rytuału.
  10. Podziękuj i odpraw moce Malchut, zastępy Iszim, archanioła Sandalfona, w imię Adonai Melech, Adonai ha Arec. Powtarzaj wibracje zgodnie z krokiem 7. Zauważ, że moce sefirotyczne nigdy nie są odpędzane; składa się im podziękowanie i odprawia.
  11. Zamknij Bramy.
  12. Dokonaj inspekcji każdej ćwiartki Kręgu. Jeśli czujesz się niezadowolony z powodu odprawienia i zamknięcia bram, to powtarzaj, aż będziesz zadowolony.
  13. Klaśnij w dłonie głośno, zdmuchnij świecę i stanowczo ogłoś „Świątynia jest zamknięta!”.
  14. Zapisz wszystkie notatki w swoim magicznym dzienniku.
  15. Opisany rytuał może wydawać się bardzo prosty, bardzo podstawowy. To nie złożoność, powoduje udany rytuał; to koncentracja, praktyka, dyscyplina, a przede wszystkim głęboka intensywność wynikająca z przekonania, że naprawdę inwokujesz moce będące u korzenia tworzenia, moc Boga Żywego.

Postawa

Chociaż dopuszczalne jest, aby Kabalista miał intelektualne zastrzeżenia co do dosłownego istnienia archaniołów i aniołów, to najlepiej trzymać te zastrzeżenia z dala od swoich rytuałów. Kiedy otwieram krąg, wkraczam w świat, w którym moce Malchut są prawdziwe.

Rodzi to kwestię podejścia. Moce Malchut są uzasadnionym i nieodłącznym aspektem Dzieła Stworzenia. Podobnie jak morze, nie są one ani dobre, ani złe i podobnie jak morze, muszą być one traktowane z szacunkiem. Nikt nie pomyślałby o grożeniu morzu, czy odpędzeniu morza. Jeśli chcesz zająć się morzem, musisz sobie z nim poradzić na jego własnych warunkach i żaden żeglarz, niezależnie od tego, jak doświadczony, nigdy nie uwierzy w to, że opanował morze.

Każda sefira ma swoje własne podejście. Malchut to sefira, w której forma przejawia się i charakteryzuje się ograniczeniem, ograniczonością, skończonością, stabilnością, bezwładnością. Magiczny wizerunek przedstawia wielką królową na tronie jej Królestwa, królestwa, w którym zmiany następują powoli w kontekście istniejącego porządku. Wyobraź sobie, że próbujesz zbliżyć się do wielkiej królowej w królestwie, w którym tradycja i stabilność są najważniejsze.

Innym, odmiennym podejściem do Malchut jest podejście do niej, jako matki, zagorzałej opiekuńczej i konserwatywnej matki. Bina jest wielką Wyższą Matką na Drzewie Życia, ale można do niej podejść w postaci Niższej Matki, sefiry Malchut.

Nie oczekuj, że rytuał Malchut będzie taki sam jak rytuał Necach lub rytuał Tiferet. Rytuał Malchut może mieć „ociężały” lub uroczysty charakter. Jeśli poczujesz się roztrzęsiony i stracisz równowagę przed takim rytuałem, powinieneś z niego wyjść czując się stabilnie i zrównoważony. Nie powinieneś wychodzić z niego, czując, że chcesz zmienić świat – wtedy to nie jest Malchut.

Nie oczekuj, że twoje rytuały wytworzą „dziwne wydarzenia”. Istnieje skłonność ludzi do oczekiwania by stało się coś bardzo rażącego oraz namacalnego i jeśli Sandalfon nie przedstawi osobistego wyglądu, to coś musiało pójść nie tak.

Nauka korzystania z rytuału przypomina naukę degustowania wina; na początku trudno jest odróżnić jedno czerwone wino od drugiego, ale stopniowo uczysz się wychwytywać mnóstwo subtelnych, ale rzeczywistych różnic. Traktuj swoje własne uświadomienie lub świadomość jako wino i ucz się obserwować subtelne zmiany i rozróżnienia.

Inne praktyczne działania

Opisana technika sefirotycznego rytuału może być użyta do szybkiego i łatwego zaprojektowania ogromnej różnorodności rytuałów, ponieważ podstawowy format może pozostać taki sam. Rytuał z udziałem Jesod powinien mieć zupełnie inne odczucie i efekt rytuału niż ten z udziałem Tiferet, a jednak podstawowa konstrukcja obu rytuałów może być identyczna. Rekwizyty będą się zmieniać, intencja będzie się różnić i podejście będzie się różnić, ale podstawowe kroki pozostaną takie same.

Ponieważ rytuał można szybko przeprowadzić (niekoniecznie łatwo, ale na pewno szybko), to sefirotyczny rytuał może być użyty by dać kuksańca przy innych magicznych i mistycznych technikach, takich jak medytacja, dywinacja, wróżenie ze szklanej kuli, tworzenie przysiąg, modlitwa, koncentracja i wizualizacja, mediumizm i tak dalej.

Sefirotyczny rytuał jest narzędziem, które funkcjonuje w ramach dobrze rozwiniętej i bardzo szerokiej struktury; początkujący ma bardzo niewiele do nauczenia się na początku, ale to niewiele zupełnie wystarczy, aby osiągnąć wiele.

Powrót do Spisu Treści

Podziel się swoją opinią...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.