Clavis Inferni

 

Wykonana przez Fosforosa do jego praktyki kopia osławionej księgi, której autorstwo przypisuje się Świętemu Cyprianowi. Chociaż jest wysoce nieprawdopodobne, że tekst pochodzi od historycznego św. Cypriana, nie umniejsza to jego niezwykłej treści. Jest to manuskrypt Salomoniczny, w przeciwieństwie do bardziej rustykalnych Czarnych ksiąg Wittenburga (Skandynawia) lub katolickich tekstów cypriańskich na Półwyspie Iberyjskim. Pochodzi z „Heptameronu”, tradycji Faustycznej z Niemiec i „Goetii”. Dotyczy wzywania  czterech Archaniołów, Michała, Rafaela, Gabriela i Uriela, a także ich przeciwnych liczb, czterech Królów Demonów: Paymona, Amaymona, Egyna i Oriensa. Później przedstawia postacie zwierzęce i ludzkie wraz z pieczęciami, zasobem unikalnym wśród grimuarów. Tekst składa się z trzech magicznych skryptów: greckiego, hebrajskiego, szyfru, łaciny i odwróconej łaciny z wieloma krótkimi postaciami. Tytuł manuskryptu „Clavis Inferni sive magia alba et nigra approbata Metratona” oznacza dosłownie „Klucz piekła z białą i czarną magią, jak udowodnił Metatron”.

Przykłady Magicznych Ołtarzy poświęconych różnym praktykom

Compendium of Demonology and Magic

 

Wybór kilku stron z 18-wiecznej książki poświęconej demonologii ozdobionej ponad trzydziestoma znakomitymi akwarelami ukazującymi rózne postacie demonów, oraz magiczne i kabalistyczne znaki. Pełny łaciński tytuł to “Compendium rarissimum totius Artis Magicae sistematisatae per celeberrimos Artis hujus Magistros”. Strona tytułowa zdobiona jest w szkielety i zawiera ostrzeżenie “Noli me tangere” (Nie dotykaj mnie!), każdy szybko wyczuje sens mrocznej osobliwości jeśli tylko spojrzy na te strony.

Przykłady Magicznych Kręgów w Grimuarach