Technika Medytacji

Celem prawdziwej medytacji jest wyciszenie wewnętrznego głosu. Prawdziwa medytacja składa się z trzech kroków:

RELAKSACJA

Celem tego kroku jest pozbycie się wszelkich fizycznych napięć i dolegliwości tak, żeby ciało było przygotowane na kolejne kroki.

KONTEMPLACJA

Celem tego kroku jest zupełne zjednoczenie twojej świadomości z dźwiękiem, obiektem, ideą, rysunkiem itp. Zwróć uwagę, że zarówno relaksacja, jak i kontemplacja stanowią części prawdziwej medytacji, jednak nie są nią samą.

NEGACJA

W tym kroku eliminujemy ze swojego umysły wszelką świadomość tego, nad czym uprzednio kontemplowaliśmy. Kiedy już Twoja świadomość zjednoczy się z obiektem kontemplacji, rozpuści się następnie razem z nim w umyśle, czego rezultatem będzie znalezienie się w stanie, w którym nie będzie ona już blokować istniejącego w nas łącznika z Boskością.

Krok Pierwszy

Przeprowadź rytuał relaksacyjny.

Krok Drugi

Przeprowadź Mniejszy Rytuał Odpędzania Pentagramu.

Krok Trzeci

Pomieszaj karty przedstawiające Wielkie Arkana, wybierz losowo jedną z nich. Stanie się ona obiektem, którego użyjemy do kontemplacyjnej części tej metody.

Krok Czwarty

Jeśli odczuwasz taką potrzebę, przeprowadź ponownie rytuał relaksacyjny.

Krok Piąty

Skanowanie: Działa na podobnej zasadzie na jakiej stare telewizory z dużym kineskopem generowały obraz. W kineskopie znajduje się urządzenie nazywane działem elektronowym, które wystrzeliwuje elektrony w pojedynczej wiązce w kierunku monitora, tworząc „linię skanowania” w poprzek ekranu. Wiązka przeskakuje następnie tuż poniżej tej linii tworząc kolejną. Kiedy spojrzysz z bardzo bliskiej odległości na włączony telewizor, możesz zobaczyć te wiązki jako poziome linie. W tej metodzie medytacyjnej skanowanie odbywa się następująco:

  • Rozpocznij od wpatrywania się w prawy górny róg wybranej przez siebie karty.
  • Spójrz na poziomy pasek zajmujący około centymetra od górnej krawędzi karty. Przesuń wzrok z prawa na lewo przez całą jej szerokość. W ten sposób powinieneś zatrzymać w umyśle obraz przeskanowanego właśnie paska.
  • Wróć teraz do prawej strony karty i przeskanuj ją ponownie w poprzek od prawej do lewej, skupiając się na kolejnym centymetrowym pasku znajdującym się tuż poniżej tego przeskanowanego chwilę wcześniej.
  • Powtarzaj ten proces, dopóki nie przeskanujesz wzrokiem całej karty. To, co teraz robisz to obserwacja karty od samej góry do dołu, centymetr po centymetrze. Staraj się zapamiętywać każdy skanowany pasek, tak dokładnie jak tylko jesteś w stanie. Pamiętaj też o tym, że dokładność przyjdzie wraz z praktyką, więc nie przejmuj się jeśli początkowo obraz nie będzie dokładny.

Krok Szósty

Kontemplacja: W tym kroku staniesz się w pełni połączony z obiektem. Mówiąc wprost, chodzi o to, żeby powtórzyć powyższy proces skanowania, lecz używając do tego oczu umysłu.

  • Odłóż kartę na bok tak, żeby nie widzieć przedstawionego na niej rysunku.
  • Używając wizualizacji, odtwórz z pamięci całość procesu skanowania. Odtwarzaj każdy pasek osobno, dopóki nie odtworzysz (tak dokładnie jak jesteś w stanie) całej karty. Przy pierwszych próbach możesz mieć problemy z ustaleniem niektórych barw i szczegółów.

Najprawdopodobniej też będziesz w stanie stworzyć tylko zarys kształtów, które wcześniej obserwowałeś. Na razie nie jest ważne, ze Twoje umiejętności wizualizacji są niedoskonałe – wzrosną wraz z ilością czasu poświęconego na ćwiczenia. Nie oznacza to jednak, że możesz pozwolić sobie na lenistwo czy nadmierny pośpiech – staraj się najlepiej jak potrafisz. Krok ten powinien zająć około 3 – 4 minuty, ale jeśli chcesz możesz go przedłużyć.

Krok Siódmy

Negacja.

  • Zacznij ponownie od prawego górnego rogu karty, którą przed chwilą wizualizowałeś poprzez skanowanie, leczy tym razem, wodząc wzrokiem, zetrzyj górny pasek. Chodzi o „deskanowanie” go. Oczyma umysłu powinieneś wciąż widzieć kartę, jednakże bez podłużnego fragmentu o szerokości centymetra na jej górnej krawędzi.
  • Wróć do prawego górnego rogu pozostałej części zwizualizowanego obrazu karty i usuń z niego kolejny centymetrowy pasek.
  • Kontynuuj deskanowanie (wymazywanie) do momentu, w którym cała karta nie zniknie z Twojego umysłu. Czas trwania tego kroku powinien wynieść 1,5 – 3 minut.

Krok Ósmy

Stan prawdziwej medytacji: Na tym etapie wystąpi bardzo ciekawe zjawisko. Twoja świadomość, która została przeniesiona na kartę podczas skanowania i deskanowania, rozpuści się razem z nią (a tak naprawdę, po prostu zamilknie). Twoja świadomość ucichnie, a wewnętrzny monolog się zatrzyma. W ten sposób pozwolisz przemówić swojej nieświadomości. Możesz się od niej dowiedzieć czegoś ważnego. Przeważnie przy pierwszej próbie przeprowadzania tej operacji prawdziwy stan medytacji trwa tylko przez moment. Wewnętrzny głos powraca i pyta „Czy już się wyciszyłem?”, „Czy wszystko zrobiłem tak jak należy?”. W chwili, w której znów się pojawi – medytacja się kończy. Wraz z praktykowaniem tej techniki będziesz w stanie utrzymać stan medytacji z czasem przez minutę, pięć i więcej. Z upływem czasu będziesz odbierać coraz to nowsze doznania, na przykład wrażenie zupełnej harmonii ze Wszechświatem czy posiadania całej niezbędnej wiedzy czy świadomości, że pomimo konieczności transformacji wszelkich form w kierunku coraz to doskonalszych manifestacji wszystkie są dokładnie takie, jakimi być powinny w danej chwili. Nazywa się to doznaniem kosmicznej świadomości lub oświeceniem. Tak jak powiedziałem nie możliwe jest rozmawiać o tym stanie odczuwania, stanie istnienia. Aby czegoś się o nim dowiedzieć, musisz po prostu spróbować i odkryć całe piękno niesione przez to doświadczenie.

Rytuał pochodzi z Magiji współczesnej D.M. Kraig.