Magiczny Krąg

Magiczny Krąg

Wstęp

Jednym z głównych elementów kojarzonych z magią jest zaraz obok różdżki Magiczny Krąg. Tej nocy właśnie chciałbym rzucić nieco światła na ten twór, który w ogólnym ezoterycznym przeświadczeniu ma być ochroną Maga przed przyzywanymi istotami. Jak się wkrótce okaże, magiczny krąg nie jest wyłącznie narzędziem obronnym, a także nie stosuje się go wyłącznie w przypadku ewokacji.

Prawdziwy magiczny okrąg jest pełną reprezentację mikrokosmosu i makrokosmosu, doskonałą jednością maga i Boga. Krąg jest znakiem nieskończoności, symbolizuje moce Makrokosmosu, zaś stojący w jego środku adept jest pełnym Mikrokosmosem – ich jedność nie tylko daje magowi całkowitą ochronę przed wszelkim wpływem, czy to dobrym, czy złym – przede wszystkim stawia ona adepta w roli Boga. Z tej pozycji mag kontroluje i rządzi istotami wszechświata w sposób absolutny. Praktykujący inwokację oraz ewokację mag musi mieć świadomość tego w jakiej pozycji znajduje się  gdy stoi w kręgu. Musi wiedzieć, że jego Umysł w tym momencie łączy się z Umysłem Wszechświata – tylko dzięki tej świadomości, wszelkie istoty muszą respektować Boga-Maga. Brak tej wiedzy degraduje maga do roli szarlatana, który wywoławszy energię i moce niekoniecznie będzie w stanie sobie z nimi poradzić. Mogą go one unicestwić lub zwieść.

Wiele osób uważa, że wszystkie kręgi magiczne są takie same lub co gorsza, że powinno się je rysować według zaczerpniętego z grimuarów wzoru. Warto w tym miejscu dać słowo wyjaśnienia: do pewnych praktyk należy używać kręgów zawartych w grimuarach. Jeśli przyzywamy duchy Lemegetonu, należy stosować kręgi przedstawione w Lemegetonie – jednak, co najważniejsze, należy rozumieć ich znaczenia, symbolikę i ich hierarchię kosmologiczną. Bowiem każdy krąg reprezentuje formę Wszechświata.

Najlepszym jednak kręgiem dla osobistej praktyki jest krąg skonstruowany przez Maga. Każdy adept znając swoją dojrzałość, swój światopogląd, swoją kosmogonię powinien w sposób samodzielny skonstruować do praktyki krąg, który zawierałby w sobie wszystkie symbole i hierarchie jakie stosuje i szanuje mag w swojej praktyce. Diagram tak stworzony o wiele łatwiej i szybciej pozwoli magowi połączyć się z Umysłem Wszechświata. Stał on będzie bowiem pośrodku Wszechświata, który rozumie, zna, akceptuje i którego siły są mu podległe. O wiele ciężej pracuje się z kręgami, które nie mieszczą się w naszym światopoglądzie magicznym. Jak bowiem mają chronić mnie, maga zachodniego, kręgi zawierające imiona Śivy i Śakti? Jak mam rozumieć wschodnie koncepcje Wszechświata, których nie studiowałem, w których się nie wychowałem? Ano, z tego właśnie powodu praktyka taka może być utrudniona.

Pamiętajmy jednak, że każdy magiczny okrąg, niezależnie od tego, czy jest prostym czy skomplikowanym rysunkiem, zawsze będzie służył swojemu celowi, zależnie oczywiście od zdolności maga do sprowadzania swojej własnej świadomości do pełnej zgodności z uniwersalną, kosmiczną świadomością. Nawet duża obręcz od beczki spełni swoje zadanie, jeśli mag jest w stanie odnaleźć odpowiedni stan umysłu i jest całkowicie przekonany, że okrąg, w środku którego stoi, reprezentuje wszechświat, na który może wpływać, jako reprezentacja Boga.

Dlatego Wiccańskie kręgi skonstruowane z 3-metrowych sznurów są równie dobre jak skomplikowane wzory przedstawione w Goetii.

Kręgi w Grimuarach

Teraz opiszę kilka przykładów gotowych kręgów stosowanych do konkretnych praktyk zaprezentowanych w grimuarach.

Goecja

Oczywiście najsławniejszym i najlepiej rozpowszechnionym (również w internecie) kręgiem magicznym jest ten zaprezentowany w Goecji,

krag-goecja 

Tradycyjny krąg  powinien mieć 3 metry szerokości. Na obrzeżach powinny widnieć wypisane imiona boże od Eheje do Lewana*. W centralnej części kręgu mieści się kwadrat (miejsce w którym powinien stać mistrz) zwrócony wierzchołkami w 4 strony świata. Nad kazdym z wierzcholkow kwadratu widnieje heksagram z wypisanym imieniem ADONAI. Miedzy wierzcholakmi kwadratu a heksagramami powinien widniec krzyz maltanski. Dodatkowo na wschodzie powinien znalesc sie napis ALPHA a na zachodzi OMEGA. Na zewnatrz kregu powinny byc 4 pentagramy na srodku ktorych stoja swiece. Wewnatrz ramion pentagramow ma byc wypisane TETRAGRAMATON, na ich srodku zas litera Tau. Pentagramy powinny być umieszczone na północnym wschodzie, południowym wschodzie, północnym zachodzie i południowym zachodzie. Kolorystyka kręgu przedstawiona jest na obrazku powyżej.

Krąg Goecji w Thelemie

Thelema jest świetnym przykładem tego, jak dostosowuje się magiczny krąg do swojej wizji Wszechświata, hierarchii duchowych i boskich reprezentacji. Sam Crowley twierdził, że mag wybiera krąg a nie inne figury, ponieważ dzięki niemu potwierdza swoją tożsamość z Nieskończonością, potwierdza równowagę swojego działania (jako, że każdy punkt kręgu jest równie odległy od jego centrum) oraz potwierdza ograniczenie związane ze swoim poświęceniem się Wielkiemu Dziełu.

goecja-thelema

Krąg można namalować, wyryć, wykleić lub wyszyć – nie ma to znaczenia, tak samo jak materiał na jakim się znajduje, może to być linoleum, dywan, czy nawet papier pakowy. Wokół kręgu znajduje się 9 świec na małych pentagramach, które tworzą dodatkowy krąg światła, który rozświetla mroki niewiedzy. Według Crowleya pierwotnie te świece robione były z tłuszczu wrogów, których zabił Mag. Jednak współcześnie poleca stosowanie kitu pszczelego. Krąg ma minimum 3 metry średnicy. Pomiędzy jedną linią, a drugą znajduje się około 15 cm przerwy. Wewnątrz tej przestrzeni znajdować się powinny imiona i symbole, które mag uważa za najważniejsze, które opisują jego makrokosmos – dla Crowleya były to słowa mocy: Chaos, Babalon, Laylah, Perdurabo, Nuit, Hadit, Ra Hoor Khuit, które stanowią olbrzymie znaczenie dla praktyków Thelemy (może poza Perdurabo – które było magicznym imieniem Crowleya). Imiona te miały kolor karmazynowy, podczas gdy sam krąg był zielony. W środku Kręgu znajduje się litera Tau stworzona z dziesięciu kwadratów – symbolizujących nic innego jak dziesięć sefirot Drzewa Życia. Tau nie posiada określonego rozmiaru, lecz nie może być mniejszy od stóp maga. Kwadraty były w kolorze karmazynowym – choć osobiście sądzę, że nic nie stoi na przeszkodzie by każdy z nich był w kolorze przypisanym danej sefirze. Tau wpisane jest w niewidzialny trójkąt, który podkreślają trzy romby reprezentujące „joni” – duchowy symbol bogini Dewi, źródła wszelkiego istnienia i życia w religiach hinduizmu.

Wielki Klucz Salomona

circlart

 

„Weź magiczny nóż, sierp lub miecz, konsekrowane w sposób, jaki jest opisany w Księdze Drugiej. Tym nożem lub sierpem, za wewnętrznym Kręgiem, który już nakreśliłeś, nakreśl drugi Krąg, będący w odległości jednej stopy od pierwszego i mający ten sam środek. W tym miejscu pomiędzy jednym a drugim Kręgiem, mającym szerokość jednej stopy nakreślisz w kierunku czterech stron świata symbol świętej litery Tau. Zaś pomiędzy pierwszym a drugim Kręgiem, jakie narysowałeś używając narzędzi Magicznej Sztuki, uczynisz cztery heksagonalne pentakle i pomiędzy nimi napiszesz straszne i przerażające imiona Boga: między wschodem a południem Najwyższe imię IHVH, Tetragrammaton; między południem a zachodem tetragrammatyczne imię AHIH, Eheieh; między zachodem a północą imię mocy ALIVN, Elion; między północą a wschodem wielkie imię ALH, Eloah, które to imiona mają wśród sefirotów wielkie znaczenie. Co więcej, wokół tych dwóch Kręgów uczynisz dwa kwadraty, których rogi będą zwrócone w kierunku stron świata, a przestrzeń między kwadratami będzie wynosiła pół stopy. Kąty zewnętrznego kwadratu będą środkami czterech kół, których średnica będzie wynosiła jedną stopę. Wszystko to ma być nakreślone nożem lub konsekrowanym narzędziem magicznym. A w tych czterech kołach wypiszesz te cztery imiona Boga Najświętszego, w tym porządku: Na wschodzie – AL, El; na zachodzie – IH, Yah; na południu – AGLA, Agla; na północy ADNI, Adonai. Między dwoma kwadratami należy napisać imię Tetragrammatonu tak, jak jest to pokazane na rysunku. (Z magicznych powodów na rysunku nie ma tego pokazanego, zakładam jednak, że będą to litery IHWH umieszczane kolejno wewnątrz kwadratów od wschodu zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.)

Konstruując Krąg, Mistrz powinien recytować następujące Psalmy: 2, 54, 113, 67, 47, 68.”

Wielowymiarowy Krąg

Element kręgu, który dotychczas dość subtelnie, acz widocznie dla Wtajemniczonego był przeze mnie pomijany to wielowymiarowość kręgu. Wszelkie powyższe propozycje i wizualizacje kręgów magicznych to jedynie fizyczne reprezentacje tego, co powinno istnieć również astralnie. Dla istot duchowych nie istnieje materialna przeszkoda, jedyna realna przeszkoda jaką możemy ustanowić jest całkowicie duchowa. Co to oznacza? Oznacza to, że gdy skonstruujemy swój własny krąg, zamieścimy w jego obrębie słowa mocy, święte imiona i reprezentacje korespondencji, w które wierzymy należy jeszcze ten krąg napełnić mocą. Fizyczna reprezentacja ma jedynie pomóc naszemu Duchowi stworzyć prawdziwy magiczny krąg. Jak to zrobić?

W zachodniej magii ceremonialnej służą ku temu przede wszystkim trzy rytuały. Pierwszy i najbardziej podstawowy jest znany każdemu praktykowi – jest to Mniejszy Rytuał Odpędzenia Pentagramu. Inwokuje on energie, które wyznaje mag i kabalista, tworzy ochronę za pośrednictwem pentagramów i jednocześnie łączy nas z Makrokosmosem poprzez Heksagram.

[learn_more caption=”Mniejszy Rytuał Odpędzający Pentagramu”]

Mniejszy Rytuał Pentagramu jest podstawowym narzędziem maga, stosowanym i zrozumiałym w różnych krajach i kulturach, stanowi on bowiem ramę, która może być wypełniona różnorodną treścią. Składa się z pięciu etapów, które powinny być, słowo w słowo wykonane. Zazwyczaj wymaga się, by słowa wypowiadane podczas rytuału na głos, były wprowadzone w wibrację. Jest to zadziwiające zalecenie, bowiem, któż wibruje podczas mówienia? Nie chodzi tu jednak o opracowanie szczególnej techniki artykulacji, lecz o możliwie najbardziej uroczyste brzmienie dźwięków wypowiadanych pełnym tonem głosu. Mówcie przy tym spokojnie i bardzo wolno. Spróbujcie zrobić to najlepiej jak potraficie, nawet jeśli nie odpowiada to do końca waszej naturze, lub wydaje się zbyt patetyczne – takie właśnie ma być. Rytuał ten stosowany z powodzeniem przez wiele grup pierwszy raz został konkretnie opisany przez Hermetyczny Zakon Złotego Brzasku pod koniec XIX wieku.

I. KABALISTYCZNY KRZYŻ

1. Stań skierowany na Wschód. Wizualizuj sobie, że Twoja postać staje się coraz wyżsi większa, aż do momentu gdy wyjdzie poza pomieszczenie, w którym stoisz. Kontynuuj tę wizualizacje, dopóki miasto w którym się znajdujesz nie stanie się małym punktem miedzy Twoimi stopami. Patrz jak małe stają się kontynenty, a nawet cała kula ziemska w porównaniu z Twoją majestatyczną osobą. Jednakże jakkolwiek mała nie wydawałaby się w tym momencie nasza planeta, wciąż można wyczuć stabilność i dawane przez nią oparcie między stopami. Następnie wizualizuj swoją osobę rozrośniętą do takich rozmiarów, że wszystkie planety naszego Układu Słonecznego wyglądają jak małe piłeczki, toczące się w pobliżu Twoich stóp. Po chwili zobaczysz nawet Drogę Mleczną jako mały, świetlisty punkt. Następnie wyobraź sobie strumień światła, którego źródło znajduje się gdzieś wysoko ponad Twoją głową. Miej świadomość, że dostrzegasz tylko minimalny przebłysk tego źródła.

Ten prześwit z niepojętego, nieskończonego światła tworzy krystalicznie jasną i przejrzystą przestrzeń pulsującej jasności tuż nad Twoją głową. Ma około 20-25 cm średnicy. Jest jaśniejszy niż tysiąc słońc, jednak wciąż pozostaje namiastką tego olbrzymiego Boskiego, jaśniejącego źródła białego światła.

Skieruj w jego kierunku ostrze noża, bądź palec wskazujący, a następnie ściągnij w dół poprzez wskazanie dokładnie środka swojego czoła, tuż nad linią oczu. Poczuj jak świetność wypełnia Twoją głowę świętym światłem.

W momencie wskazywania na czoło wibruj: A-TEH.

2. Następnie pewnym ruchem skieruj nóż (lub palec) w dół tak, aby jego ostrze wskazywało wprost na podłogę. Dłoń powinna znajdować się na wysokości krocza i zasłaniać je. W tym czasie wizualizuj sobie światło zstępujące razem z ostrzem noża i przechodzące następnie między Twoimi nogami w dół, w bezdenną przestrzeń znajdująca się pod stopami.

Wibruj: MAL-KUT.

3. Teraz przybliż ostrze do Twojego prawego ramienia. Czyniąc to wizualizuj, jak snop jasnego światła przepływający ze środka Twojego ciała w dół tworzy promień biegnący z okolic serca w prawą stronę po ostrzu do wskazywanego ramienia. Poczuj jak ta wiązka rozciąga się do granic Wszechświata i poza nie.

Wibruj: VE-GE-BU-RA

4. Równolegle do linii horyzontu przesuń ostrze noża w kierunku lewego ramienia. Robiąc to, wizualizuj analogicznie snop jasnego światła rozciągający się w nieskończoność, ale tym razem w lewą stronę. Koncentruj się na tym świetle.

Wibruj: VE-GE-DU-LA

5. Złóż ręce na wysokości klatki piersiowej tak jak podczas modlitwy. Jeśli korzystasz z noża, jego ostrze powinno wskazywać górę, a nie jakikolwiek inny kierunek. Wizualizuj w tym czasie wewnątrz klatki piersiowej, w miejscu zakrywanym przez ręce, błyszczące złote światło.

Wibruj: LE-O-LAM. A-MEN.

II. KREŚLENIE PENTAGRAMÓW

1. Idź sprzed ołtarza wraz ze wskazówkami zegara na wschód, lub po prostu stań na wschodzie z twarzą zwróconą na wschód.

Teraz zakreśl pentagram. Zacznij na wysokości swojego lewego biodra, prowadź linię do miejsca nad swoją głową, następnie do prawego biodra, lewego barku, prawego barku i znów lewego biodra. Zakreślając pentagram wizualizuj go jako linie świecące, jasnym czystym błękitem. (taki kolor ma zapalony gaz, bądź alkohol)

2. Weź głęboki wdech nosem. Kiedy to robisz czuj energię płynącą z krańców Wszechświata w Twoje nozdrza i ciało, a następnie przez stopy do środka Ziemi. Podczas wdechu obie dłonie powinny być uniesione tak, by znajdowały się na wysokości uszu. Nóż lub palec powinny wskazywać na wprost. Lewa ręka (która do tego momentu powinna luźno opadać wzdłuż ciała) analogicznie znajduje się przy lewym uchu z palcem wskazującym skierowanym na wprost, podczas gdy reszta palców pozostaje zaciśnięta w pięść.

3. Wystąp na przód LEWĄ nogą, wyrzucając jednocześnie przed siebie ręce tak, by wskazywały sam środek błękitnego pentagramu płonącego przed Tobą (jest to jeden z tzw. gestów magicznych, a konkretniej gest wstępującego). W tym momencie powinno się wypuścić całe powietrze z płuc, a razem z nim, całą wysłaną uprzednio w dół energię z powrotem przez Twoje ciało, następnie na wprost, przez środek pentagramu aż do krawędzi Wszechświata. Wizualizuj energię jako jasny czerwony płomień. Podczas wypuszczania powietrza powinno się wibrować Boskie imię: Jod-He-Waw-He.

4. Cofnij ręce do pozycji wyjściowej, wycofując jednocześnie lewą nogę. Opuść lewą rękę wzdłuż ciała, a prawą trzymającą nóż (lub nie) wskaż środek pentagramu. Nakreślaj teraz wyprostowaną ręką linię na wysokości środka pentagramu, poruszając się po okręgu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Powinno się zmienić pozycje o 90 stopni, tj. stać na południu, skierowanym twarzą w stronę południa. Kreśląc w powietrzu linię prostą wizualizuj jasne, białe światło emanujące z ostrza lub palca. Stojąc twarzą na południe, zakreśl pentagram po czym powtórz punkt drugi i trzeci, jednakże wibrując: A-Do-NAI.

5. Powtórz powyższy punkt, tym razem dla zachodu wibrując: E-He-JEH

6. Powtórz znów to samo, tylko dla północy wibrując: A-Gla.

7. Zamknij krąg po przez połączenie białej lini z północy na wschodzie, skąd zaczynaliśmy. Następnie poruszając się zgodnie ze wskazówkami zegara wróć do miejsca znajdującego się za ołtarzem, które opuszczaliśmy przy punkcie pierwszym. Twarz znów powinna być skierowana na wschód.

Jeśli nie masz wystarczająco dużo przestrzeni by krążyć po okręgu, możesz oczywiście obracać się wokół własnej osi.

8. Teraz wizualizuj krystalicznie białe okręgi formujące przestrzeń ponad, pod Tobą i wokół Ciebie. To, co teraz zrobiłeś wytworzyło świetlistą przestrzeń na około Twojej osoby, poprzez użycie błękitnych pentagramów zakreślonych w czterech kierunkach, które następnie zostały naładowane i umocnione imionami Boga.

III. EWOKACJA ARCHANIOŁÓW

1. Wyciągnij ramiona mocno na boki tak, żeby Twoje ciało tworzyło krzyż. Jeśli masz nóż, jego ostrze powinno być skierowane w górę. Poświęć kilka sekund na to, aby w pełni poczuć energie przepływające przez ciało i formujące świetlisty krzyż zawieszony w centrum Wszechświata. Krzyż ten symbolizuje także cztery archetypowe żywioły, czyli: powietrze, ziemię, ogień i wodę.

2. Zwizualizuj postać znajdującą się na wzniesieniu przed Tobą. Odziana jest w żółtą szatę, delikatnie podświetlaną odcieniami fioletu, która faluje poruszana wiatrem. Widzisz dzierżonego przez nią kaduceusza. Powinno się w tym momencie poczuć na sobie powiew wiatru przybywającego zza postaci. Wypowiedz: „Przede mną, Ra-Fa-EL”. (wibrując imię archanioła)

3. Pozostając w tej samej pozycji, zwizualizuj postać stojącą za Twoimi plecami, odzianą w błękitne szaty z pomarańczowymi akcentami. Widzisz, że w ręku trzyma zdobiony kamieniami szlachetnymi puchar i ze wszystkich stron otoczona jest przez wodospady. Poczuj rosnącą wilgotność powietrza i wypowiedz: „Za mną, Gab-Ri-EL”. (wibrując imię)

4. Po swojej prawej stronie zwizualizuj postać odzianą w szkarłatne szaty. Spójrz na płonący miecz trzymany przez nią w rękach i poczuj, jak dociera do Ciebie wydzielane przez nią ciepło. Powiedz: „Po mojej prawicy, Mi-Cha-EL”.(wibrując imię)

5. Po lewej stronie zwizualizuj postać odzianą w zieleń i brąz, stojącą na tle żyznego krajobrazu. W rękach trzyma bukiet zbóż. Wypowiedz: „Po mojej lewicy, U-Ri-EL”.

6. Zrób w lewo krok lewą nogą, stając w delikatnym rozkroku. Wyobraź sobie kolejny błękitny pentagram naszkicowany wokół Twojego ciała.

Powiedz: „Wokół mnie płonie pentagram…

7. Zwizualizuj złoty heksagram, w swoim wnętrzu, dokładnie tam, gdzie znajduje się serce i powiedz:

… wewnątrz lśni sześcioramienna gwiazda”.

IV. ZAKOŃCZENIE

Ponownie wykonaj Kabalistyczny Krzyż.

V. FORMUŁA ODSYŁAJĄCA

Po ostatnim krzyżu kabalistycznym wypowiedzcie następującą formułę:

Oto zwalniam wszystkie istoty i energie, które zostały wezwane tym rytuałem. Idźcie na wolność – niech zapanuje pokój między wami a mną!

[/learn_more]

Kolejnym przydatnym rytuałem, ale dla bardziej zaawansowanych jest Rytuał Odpędzający Heksagramu.

[learn_more caption=”Rytuał Odpędzający Heksagramu”]
  • Przeprowadź rytuał relaksacyjny.
  • Przeprowadź MROP.
  • Jeśli masz jakiekolwiek niejasności dotyczące wykorzystywanej symboliki, przejrzyj raz jeszcze część trzecią niniejszej lekcji. (Lekcja Trzecia, Magija Współczesna, D. M. Kraig)

CZĘŚĆ PIERWSZA: ANALIZA KLUCZOWEGO SŁOWA

Krok Pierwszy

Stań za ołtarzem (jeśli z niego korzystasz) z rozłożonymi ramionami, w taki sposób, aby Twoje ciało tworzyło krzyż. Powinieneś stać zwrócony twarzą w kierunku wschodu. Jeśli masz różdżkę, powinieneś z niej korzystać podczas wszystkich czynności wykonywanych w tym rytuale. Trzymaj ją w prawej dłoni skierowaną ku górze.

Krok Drugi

Wypowiedz stanowczym głosem:

I N R I Jod, Nun, Resz, Jod   Znak uśmierconego Ozyrysa.

Kiedy wypowiadasz litery po hebrajsku (druga linijka powyższej formuły), rysuj je przed sobą od prawej strony do lewej. Użyj do tego końcówki różdżki lub wyprostowanego palca wskazującego prawej dłoni. Litery pojawiają się, poczynając od góry ku dołowi. Podczas ich zakreślania wizualizuj je rozpalone jasnoniebieskim płomieniem.

Krok Trzeci

Utwórz literę „L” poprzez podniesienie swojej prawej ręki bezpośrednio ku górze. Jeśli trzymasz różdżkę, ona również powinna być skierowana pionowo w górę. (Jeśli nie masz różdżki, Twoja dłoń powinna być otwarta i skierowana spodem w lewą stronę.) Jest to pozycja przypominająca trochę tę, którą w talii Tarota Raidera-Waite’a przybiera postać na karcie przedstawiającej Maga. Różnica polega na tym, że ramiona powinny być wyprostowane – prawie w górę, lewe – w bok, z dłonią skierowaną wnętrzem na wprost. Patrząc na swoją lewą rękę i pochylając lekko głowę, powiedz stanowczym głosem:

L… znak żałobnej Izydy.

Krok Czwarty

Podnieś obie ręce ponad głowę tak, aby kąt pomiędzy nimi wynosił około sześćdziesięciu stopni. Powinny tworzyć w ten sposób literę „V”, zaś wnętrza dłoni być zwrócone ku sobie. Odchyl głowę w tył, spoglądając w górę i wypowiedz stanowczo:

V… znak Tyfona i Apofisa.

Krok Piąty

Skrzyżuj teraz ręce na piersi, prawa ręka na lewej. Opuszki palców powinny dotykać ramion. Tworzy to literę „X”. Pochyl głowę i powiedz stanowczo:

X… znak Ozyrysa, uśmierconego i zmartwychwstałego.

Krok Szósty

Raz jeszcze utwórz każdą z liter, wymawiając każdą z nich na głos. Słowo, które w ten sposób powstanie, powinno rymować się z angielskim „boots”.

L… V… X… LUX

Krok Siódmy

Wymawiając słowo „światło” w poniższej deklaracji, rozłóż ręce na boki i spójrz przed siebie, a następnie ponownie skrzyżuj je tak jak poprzednio i pochyl głowę, mówiąc stanowczym głosem:

Światło… krzyża.

Krok Ósmy

Ponownie przybierz postawę wyjściową, czyli ramiona rozłożone na boki (tworzące krzyż), wzrok skierowany na wprost. Powolnym ruchem wznoś ramiona do pozycji, w której będą tworzyły literę „V”. Bez pośpiechu podnieś także wzrok. Wypowiadaj stanowczym głosem:

Panno, Izydo, Potężna Matko,   Skorpionie, Apofisie, Niszczycielu,   Słońce, Ozyrysie, Uśmiercony i Zmartwychwstały…

Krok Dziewiąty

Nieprzerwanie wznoś swoje ramiona i wypowiedz stanowczym głosem:

Izydo, Apofisie, Ozyrysie…

Krok Dziesiąty

W momencie, w którym ręce osiągną pozycję tworzącą literę „V”, głowa powinna być odchylona w tył, w takim samym stopniu jak w kroku czwartym. Wibruj:

IiiiiiiiiiiiAaaaaaaaaaaOooooooooo

Krok Jedenasty

Poświęć kilka sekund na przygotowanie się na zstąpienie światła (LVX), a następnie, poprzez wizualizację, sprowadź je w dół przez głowę w kierunku stóp. Kiedy poczujesz, że zaczyna się to dziać, powiedz stanowczym głosem:

Niech zstąpi Boskie Światło!

Poczuj, jak Cię pokrywa, a następnie oczyszcza na tyle, że jesteś w stanie istnieć niezależnie od negatywnych lub pozytywnych wpływów z zewnątrz. Jeśli zechcesz, pozostań w tym relaksującym stanie przez kilka minut, zanim przejdziesz do dalszej części rytuału.

CZĘŚĆ DRUGA: KREŚLENIE HEKSAGRAMÓW

Krok Dwunasty

Podobnie jak przy przeprowadzaniu MROP, podejdź w kierunku wschodu. Jeśli nie pozwalają Ci na to rozmiary pomieszczenia, możesz pozostać w tym samym miejscu i po prostu stanąć twarzą skierowaną na wschód. Zakreśl przed sobą heksagram ognia, używając różdżki lub wskazującego palca prawej dłoni. Wizualizuj go świecącego ogniem, jak nakłada się na płonący błękitem pentagram z MROP.

Krok Trzynasty

Weź głęboki wdech, pobierając jednocześnie energię i wznosząc dłonie na wysokość głowy. Podczas wydychania powietrza wystąp naprzód lewą stopą i wyrzuć obie ręce przed siebie w sam środek heksagramu ognia (czyli w środek podstawy wyżej położonego trójkąta). W tym samym momencie wibruj magiczne słowo mocy: ARARITA. Wróć do fragmentu poświęconego MROP i przypomnij sobie szczegóły dotyczące pobierania i wyrzucania z siebie energii podczas oddychania oraz wykonywania znaku wstępującego. Pamiętaj o nich także podczas przeprowadzania Rytuału Odpędzenia Heksagramu.

Krok Czternasty

Używając swojej różdżki lub palca wskazującego prawej dłoni, wskaż środek heksagramu ognia i przejdź po linii okręgu w kierunku południa, analogicznie do MROP. Jeśli nie masz wystarczająco dużo miejsca, żeby krążyć w ten sposób, obracaj się wokół swojej osi, nie zmieniając miejsca położenia. Z końcówki różdżki lub palca powinna wypływać strużka jasnego, białego światła, tworząc linię pokrywającą się z linią łączącą pentagramy zakreślone podczas MROP. Kiedy już znajdziesz się z twarzą skierowaną na południe, zakreśl heksagram ziemi rozpalony jasnym, złotym płomieniem. Wchłoń i wyrzuć z siebie energię, tak jak poprzednio, tworząc przy tym znak wstępującego i wskazując w środek heksagramu. Robiąc to wibruj słowo mocy: ARARITA.

Krok Piętnasty

Na tej samej zasadzie przejdź lub odwróć się ku zachodowi, zakreślając po okręgu jaśniejąca, białą linię. Narysuj tam heksagram powietrza. Ponownie powtórz procedurę ładowania poprzez wymierzenie w jego środek (czyli środek wspólnego boku obu trójkątów). Wibruj przy tym słowo mocy: ARARITA.

Krok Szesnasty

Pociągnij zakreślaną linię z powrotem ku wschodowi, zamykając w ten sposób krąg jasnego światła z heksagramami płonącymi na każdej z ćwiartek jego obwodu. Jeśli dysponujesz wystarczająco dużym pomieszczeniem, aby móc swobodnie chodzić, a nie obracać się wokół, wróć do środka kręgu, w którym znajduje się ołtarz (jeśli go używasz, jeśli nie – wróć po prostu do środka kręgu). Stań zwrócony twarzą ku wschodowi. W tym momencie powinieneś być otoczony niebieskimi pentagramami połączonymi białą linią oraz znajdującymi się w tych samym miejscach złotymi heksagramami, które również są złączone jaśniejącym kręgiem. Wszystkie te kolory powinny być niezwykle intensywne, jasne i pulsujące energią. Powinny wręcz oślepiać swoim blaskiem.

Krok Siedemnasty

Masz tutaj do wyboru dwie możliwości:

  • Możesz powtórzyć część analizy kluczowego słowa. Jest to szczególnie pożyteczne, jeśli przeprowadzasz rytuał białej magiji, jako że masz wtedy możliwość rozkoszowania się blaskiem Boskiego Światła przy zakończeniu tak długo, jak będziesz mieć na to ochotę. Intensywność tego światła jest wzmacniana poprzez akt zakreślania heksagramów. Jest to zakończenie, które uważam za korzystniejsze.
  • Możesz też wykonać zamiast tego kabalistyczny krzyż tak jak w MROP. Trwa to odrobinę krócej i powoduje wzmocnienie związku pomiędzy MROP i ROH. To zakończenie jest dobre, jeśli przeprowadzasz rytuał szarej magiji. Na poziomie praktycznym oszczędzi Twój czas, co może być korzystne przy bardziej angażujących i dłuższych operacjach magicznych.

Zamyka to Rytuał Odpędzenia Heksagramu.

[/learn_more]

Najbardziej zaawansowaną formą kreślenia magicznego kręgu w sferze astralnej jest Wielki Inwokujący Rytuał Pentagramu, nazywany również Przyzwaniem Strażników.

[learn_more caption=”Rytuał Przywołania Strażników”]

Krok Pierwszy

Jeśli masz dzwonek, uderz w niego dziesięć razy w następujący sposób: /// //// ///. Każdy znak przedstawia uderzenie w dzwonek. Jeśli nie masz dzwonka uderz końcówką rękojeści sztyletu o ołtarz. Następnie władczym, głośnym tonem powiedz: HEKAS, HEKAS ESTE BEBELOI.

Wymawia się to „haj-kahs, haj-kahs ehs-ti bi-beh-loj”. Jest to tradycyjny sposób zapowiedzenia rozpoczynającego się rytuału, a także sygnał dla nieupoważnionych do brania udziału w rycie (fizycznych i niefizycznych), że powinni opuścić pomieszczenie.

Krok Drugi

Uderz w dzwonek jednokrotnie, po czym przeprowadź Mniejszy Rytuał Odpędzenia Pentagramu.

Krok Trzeci

Uderz w dzwonek dwukrotnie, po czym przeprowadź Rytuał Odpędzenia Heksagramu.

Krok Czwarty

Uderz w dzwonek dziewięciokrotnie: /// /// ///.

Krok Piąty

Za każdym razem, poruszając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, udaj się na południe od ołtarza. Weź różdżkę ognia i pomachaj nią trzy razy: raz po lewej stronie, raz po prawej i raz przed sobą, stojąc z twarzą zwróconą ku południowi i znajdującemu się tam symbolowi żywiołu. Unieś dłoń trzymającą różdżkę i powoli obejdź pomieszczenie zgodnie z ruchem wskazówek zegara mówiąc przy tym:

Po odejściu wszelkich zjaw spójrz w ten święty i wolny od kształtu Ogień. Ogień, który rozbłyska tańcem w ukrytych głębinach Wszechświata. Wsłuchaj się w głos Ognia. 

Powinieneś zdążyć obejść pokój i znaleźć się ponownie w punkcie wyjścia, czyli za ołtarzem. Stań ponownie z twarzą zwróconą na południe i zakreśl w powietrzu duży okrąg zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Okrąg powinien błyszczeć złotym kolorem. W jego środku zakreśl następnie błękitny pentagram inwokujący żywioł ognia. Narysuj znak Lwa w jego środku. Wskaż następnie różdżką samo jego centrum i wibruj: OIP TEAA PEDOCE (oh-i-paj teh-ah-ah peh-do-kaj). Słowa te oznaczają trzy święte nazwy ognia w języku enochiańskim. Wznieś różdżkę ku górze i powiedz:

Imionami i literami Wielkiego Południowego Kwadratu Przywołuję Was, aniołowie strzegący południa. pentagram ognia Poświęć kilka chwil, wizualizując i odczuwając czysty żywioł przepełnionej ogniem energii pulsującej w części okręgu, w której się znajdujesz. Odłóż różdżkę na ołtarz.

Krok Szósty

Przejdź na zachód i weź z ołtarza puchar z wodą. Stojąc twarzą ku zachodowi, zwilż palce i strzepnij kilka kropel na lewo, na prawo i do środka znajdującego się przed Tobą symbolu wody. Podnieś kielich i okrąż pomieszczenie zgodnie z ruchem wskazówek zegara mówiąc przy tym:

Przeto kapłan władający potęgą Ognia kropi oczyszczającą wodą, która rozbrzmiewa szumem mórz.

Następnie, stojąc w dalszym ciągu zwrócony na zachód, zakreśl pucharek duży złocisty okrąg w powietrzu, a w jego wnętrzu – błękitny pentagram inwokujący wody. Jego środek przeznaczony jest dla Orła – cherubina wody. Wskaż centrum i wibruj: MPH ARSEL GAIOL. Te święte enochiańskie imiona zarządzające żywiołem wody wymawia się: „ehm-paj-haj ahr-sel gah-i-ohl”. Następnie, wznosząc puchar wysoko w powietrze, wypowiedz:

Imionami i literami Wielkiego Zachodniego Kwadratu przywołuję Was, aniołowie strzegący zachodu.  pentagram wody Poświęć kilka chwil, wizualizując i odczuwając czysty żywioł wodnej energii w części okręgu, w której się znajdujesz. Odstaw puchar na ołtarz.

Krok Siódmy

Obejdź zgodnie z ruchem wskazówek zegara ołtarz i stań na wschodzie odpowiedniego dla niego symbolu. Potrząśnij sztyletem trzykrotnie: na lewo, na prawo i w środku znaku żywiołu. Wznieś trzymane narzędzie i obejdź ołtarz, mówiąc:

Istnieje taki Ogień, który trwa pośród ruchu powietrza. A nawet bezkształtność Ognia, z którego pochodzi wizerunek głosu. A nawet jaśniejące światło, przelewające się i krążące w głośnym krzyku.

Stając ponownie na wschodzie zakreśl sztyletem duży złoty okrąg, w którego środku znajdzie się błękitny pentagram inwokujący powietrza. Wewnątrz umieść znak Wodnika, symbolizujący cherubina powietrza. Wskaż samo centrum figury i powiedz: ORO IBAH AOZPI. Wymawia się to „oh-roł i-ba-hah ah-oh-zohd-pi”. Wznieś następnie sztylet skierowany ku górze i powiedz:

Imionami i literami Wielkiego Wschodniego Kwadratu Przywołuję Was, aniołowie strzegący wschodu. pentagram powietrza Poświęć kilka chwil, podziwiając potęgę czystego żywiołu powietrza przybywającego z tego kierunku. Odłóż sztylet na miejsce.

Krok Ósmy

Obejdź ołtarz zgodnie ze wskazówkami zegara na północ. Weź pentakl i z twarzą ku północy potrząśnij nim trzykrotnie: na lewo, na prawo i przed siebie . Pamiętaj, aby trzymać go za czarną część. Trzymając uniesiony pentakl, obejdź ołtarz mówiąc:

Nie chyląc się ku ciemnemu światu, w którym bezustannie leży przestrzeń niewiary oraz Hades obleczony w mrok, rozkoszując się niezrozumiałymi, pokrętnymi, gwałtownymi wizjami: Czarna, wiecznie wirująca otchłań po wieki zaślubiona ze świetlistym ciałem, bezkształtnym i wypełnionym pustką. 

Po powrocie na północ użyj pentaklu do zakreślenia złotego kręgu. W środku umieść błękitny pentagram inwokujący żywiołu ziemi. W samym środku musi znaleźć się cherubin ziemi, czyli znak zodiakalnego Byka. Wskazując samo centrum figury powiedz: EMOR DIAL HECTEGA. Wymawia się to następująco: e-mohr di-ahl hek-tej-gah. Wznieś znów pentakl ku górze wypowiadając:

Imionami i literami Wielkiego Północnego Kwadratu przywołuję Was, aniołowie strzegący północy. pentagram ziemi Poświęć następnie kilka chwil, odczuwając potęgę żywiołu ziemi przychodzącą z tego kierunku. Odłóż pentakl. Przejdź zgodnie z ruchem wskazówek zegara na zachód i stań twarzą ku wschodowi.

Krok Dziewiąty

Ponad ołtarzem i znajdującą się na nim tablicą zjednoczenia wykonaj znak znany jako „rozrywanie zasłony”. Wygląda on jak znak wstępującego (lewa stopa do przod, ręce wyrzucone na wprost), z tą jednak różnicą, że dłonie są w nim złożone. Następnie rozsuwa się je tak, jakby rozsuwało się kurtynę (lub rozdzierało zasłonę). Powiedz:

OL SONUF VAORSAGI GOHO IADA BALTA ELEXARPEH COMANANU TABITOM ZODAKARA EKA ZODAKARE OD ZODAMERANU ODO KIKLE QAA PIAP PIAMOEL OD VAOAN

Oznacza to: „Panuję nad tobą, mówi Bóg Sprawiedliwości (Trzy Magiczne Imiona, które władają tablicą zjednoczenia). Ruszaj zatem, ruszaj i ukaż się. Ukaż tajemnicę stworzenia: zrównoważenie, prawość i prawdę. Wymawia się to następująco: „Oh-ellsoh-nuf waj-o-er-sah-dżi goh-hoh i-ah-dah bahl-ta. El-eks-ar-paj-haj ko-mah-nah-mu Tah-bi-toh-ehm. Zohd-a-mehr-a-nu oh-doh ki-klaj kah-ah pi-ah-paj pi-ah-mohl-ehl od-dah waj-oh-ah-nu. Wytłuszczone słowa mocy powinno się wibrować.

Krok Dziesiąty

Powiedz:

Przywołuję Was, aniołowie niebiańskich przestrzeni zamieszkujący niewidzialne miejsca. Jesteście strażnikami bram Wszechświata. Bądźcie także strażnikami tej świętej przestrzeni. Trzymajcie z dala zło i niezrównoważenie. Wzmocnijcie mnie i natchnijcie, aby ochronić przed skażeniem owo miejsce skrywające sekrety wiecznych bóstw. Oczyśćcie i poświęćcie, abym mógł wziąć udział w tajemnicach boskiego światła. 

Poświęć następnie kilka chwil, starając się poczuć i zrównoważyć cztery magiczne żywioły w centrum Twojego kręgu.

Krok Jedenasty

Przejdź teraz do północno-wschodniej części z twarzą zwróconą na zewnątrz i powiedz:

Widzialne Słońce obdarowuje Ziemię  światłem. Zatem niech będzie mi dane utworzenie w tej komnacie wiru, dzięki któremu rozpali się nad nią niewidzialne słońce ducha. 

Krok Dwunasty

Obejdź teraz trzykrotnie krąg po jego obwodzie. Za każdym razem przy przejściu przez kierunek wschodni uczyń znak wstępującego w kierunku w którym idziesz. Oznacza to, że masz go wykonać zwrócony nie ku wschodowi, ale dokładnie na wprost siebie. Wizualizuj sobie i poczuj narastający wir energii. (Niektórzy wolą robić to szybko, inni raczej skłonni są formować owe kręgi mocy powoli. Najlepiej sprawdź obie metody i zdecyduj, która z nich jest dla Ciebie skuteczniejsza). Przy trzecim okrążeniu i minięciu wschodu stań na zachód od ołtarza z twarzą ku wschodowi.

Krok Trzynasty

Wykonaj znak wstępującego i powiedz:

Święty jesteś o Ty, Panie Wszechświata! Ponownie wykonaj znak wstępującego i powiedz: Święty jesteś Ty, którego natura nie zna ograniczeń! Raz jeszcze wykonaj znak wstępującego i powiedz: Święty jesteś Ty, Najwyższy i Najpotężniejszy! Panie Światła i Ciemności!

Wykonaj następnie znak milczenia (tupnij lekko lewą nogą, przykładając jednocześnie lewy palec wskazujący do warg tak, jakby się kogoś uciszało).

Krok Czternasty

PRZEPROWADŹ ZAPLANOWANĄ PRZEZ SIEBIE OPERACJĘ MAGICZNĄ

Krok Piętnasty

Po zakończeniu swoich działań powiedz:

O, Tobie, słoneczna mądrości, słoneczna wieczności i słonecznie miłosierna Jedności, chwała i wieczna cześć. Ty, która dopuściłaś, abym stanął pokornie przed Twoją potęgą i zaszedł tak daleko w głąb świątyni tajemnic. Nie mojemu, a Twojemu imieniu niech będzie chwała. Zezwól, żeby Twój Boski wpływ zstąpił we mnie i zdradził mi wartość samoofiarowania, abym nie odczuwał lęku w godzinie próby, lecz aby moje imię zapisało się na wysokościach, a mój geniusz połączył się z wszechobecną świętością. 

Uwaga: słowo „geniusz” oznacza tutaj wyższą jaźń.

ZAMKNIĘCIE

Krok Szesnasty

Obejdź następnie trzykrotnie krąg przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, czyniąc znak wstępującego wprost przed sobą przy każdym przejściu obok wschodu. Wraz z kolejnymi krokami poczuj, jak nagromadzona energia ulega rozproszeniu.

Krok Siedemnasty

Przeprowadź Mniejszy Rytuał Odpędzający Pentagramu

Krok Osiemnasty

Przeprowadź Rytuał Odpędzający Heksagramu

Krok Dziewiętnasty

Powiedz:

Wyzwalam teraz wszelkie duchy, które ta ceremonia mogła zniewolić. Odejdźcie w pokoju do swych siedzib z błogosławieństwem. Je-he-szu-ah Je-he-wa-szah (wibruj te imiona przez chwilę).

Krok Dwudziesty

Uderz w dzwonek dziesięciokrotnie: /// //// ///. Powiedz:

Ogłaszam należyte zamknięcie świątyni.

Uderz raz w dzwonek.

W tym miejscu rytuał się kończy. 

Rytuał zaczerpnięty z Magiji współczesnej D.M. Kraig’a. [/learn_more]

Właściwy krąg

Jeśli nadal pragniesz skonstruować prawdziwy magiczny krąg, pamiętaj, że nie istotna jest tak naprawdę dla Wtajemniczonego jego materialna forma – liczy się astralna. Materia ma wspierać maga, zaś sfera astralna jest prawdziwym miejscem działania każdego adepta. Jeśli masz życzenie stwórz swój krąg w sferze materialnej, ale nie zapomnij o doskonaleniu swojego warsztatu magicznego w tworzeniu kręgów astralnych – powyższe rytuały są świetne dla każdego maga-kabalisty. Ale istnieją też inne wersje zmodyfikowane dla potrzeb praktyków chociażby magii chaosu – możesz się z nimi zapoznać w adekwatnej literaturze. Na koniec jako wskazówkę zacytuję jednego z członków Fraternitas Occulti:

 U dzieci w latach przedszkolnych istnieje taka zabawa, w której rysowało się na ziemi kółko, do którego nikt poza stwórcą nie mógł wejść. Była to jego własna przestrzeń i on tam ustalał zasady. Krąg jest zatem symbolem wydzielającym jakąś przestrzeń. Czymże innym jest taka przestrzeń, jeśli nie sferą? Dokładnie, każdy krąg jest osobną sferą, osobnym światem, który rządzi się swoimi własnymi prawami. Reguły jego funkcjonowania ustala zaś nie kto inny jak jego stwórca. A robi to poprzez umieszczanie w kręgu konkretnych elementów. To znaczy, że każdy element jako część sfery ma swoją mniejszą lub większą rolę w jego funkcjonowaniu. ~ Frater L.V.X.

Bibliografia
  • Franz Bardon, Praktyka Magicznej Ewokacji, str. 12-16,
  • Aleister Crowley, Goecja, str. 114, 146-148,
  • Celestyna Puziewicz, Większy Klucz Salomona, str. 28-29,
  • D.M. Kraig, Magija współczesna, zawarte rytuały

Rasphul
gloria mortuis

 

O Rasphul

25-latek, wtajemniczany w Arkana od dziecka, praktykowałem Magię Ceremonialną tradycji Golden Dawn, Kabałę, Eklektyczne praktyki czarownicze, hoodoo. Ukończyłem kurs Kraiga "Magija Współczesna" oraz większą część kursu "Wtajemniczenie do Hermetyzmu" Franza Bardona. Obecnie analizuję tradycyjne praktyki czarownicze na terenie Wielkiej Brytanii, praktykuję nekromancję w oparciu o kult Senora la Muerte i Św. Cypriana. Motto magiczne: "Umocnij swoją Świątynię, a Twoje Imperium powstanie wokół Ciebie."

Sprawdź Również

Sitra Achra – Wprowadzenie – Cztery Eony

7 komentarzy

  1. Czy gdybym wypisała w okręgu imiona archaniołów władających żywiołakami to by wystarczyło do zapewnienia bezpieczeństwa gdy będę wzywać żywiołaka?

    • i tak i nie. wszystko zależy czy utoższamiasz sie z panteonem judeochrzescijanskim – jezeli czesto z nimi pracowalas chociazby poprzez czesty lrp to w sumie mozesz uzyc.

      ja osobiscie spojzalbym na to z innej perspektywy. skoro pytasz sie w kontekscie bezpieczenstwa to rozwazylbym 2 warianty:
      – jezeli nie jestes pewna ze przybedzie to co ewokujesz to mysle ze lepiej sprawdzilyby sie boskie imiona jako najwyzsza hierarchia.
      – jezeli jednak spodziewasz sie nieprzyjemnego kontaktu z danym przedstawicielem elementali to ja bym wybral korespondujecago archaniola, wladce elementu, elementalnego aniola (nie myl z archaniolem) i krola danego elementala jako calosciowa elementalna hierarchie
      drugi wariant daje tobie duzo lepsza kontrole nad danym elementem

      mozna wiedziec co mialas na mysli piszac o bezpieczenstwie?
      swoja droga – zamierzasz to szyc/malowac na materiale czy np rysowac na podlodze?

      • Tzn nie chciałabym zostać opentana przez żywiołaka. Wypisać chciałam wizualizując napis przy nakreślaniu kręgu. Możesz podać link do tych aniołów elementalnych? Nigdzie nie mogę tego znaleść.

        • znajdziesz w wielu grimuarach. agripa o ile pamietam ma nawet wieksze rozbicie na pasywne i aktywne anioly elementalne.

          swoja droga – moze zarejestrujesz sie na forum? latwiej bedzie rozmawiac a moze ktos dodatkowo cos dorzuci od siebie

          • czy naprawde moge stworzyc swoj wlasny magiczny krag, byle by elementy w nim zawarte byly czescia mnie?

          • Najprościej byłoby powiedzieć, że tak. Jednak chcę jeszcze zwrócić uwagę na konieczność dopasowania elementów tak, by były częścią Ciebie, ale również by były między sobą spójne i zakorzenione w jednej wizji magicznej. Tj. o wiele gorzej mogą sprawdzać się na kręgu imiona bóstw z różnych kultur, niż po prostu tytuły danego bóstwa z konkretnie jednej kultury. Lepiej nie mieszać i nie przesadzać. A poza tym, tak możesz stworzyć swój własny magiczny krąg. W magii ograniczasz zazwyczaj siebie wyłącznie Ty sam.

Powered by themekiller.com