Liber Falxifer I – Wyposażenie Ołtarza

Wewnątrz otwartego kultu, ołtarze Senor la Muerte są dobrze oświetlone białymi, czarno-białymi, żółtymi i czerwonymi świecami. Posążek lub inne wyobrażenie Senor la Muerteznajduje się wraz z krzyżem i obrazem Świętej Katarzyny w centrum ołtarza, który zawsze jest przyozdobiony czerwonymi goździkami – kwiatami przypisanymi Senor la Muerte, występującymi na ołtarzu zarówno w kulcie otwartym jak i zamkniętym.

Wewnątrz kultu Privado, wyposażenie ołtarza jest nieco inne. Uważa się, że najlepsze ułożenie ołtarza znajduje się jak najbliżej ziemi – idealna pozycja to zaraz nad poziomem podłogi. Powinien być zbudowany z cienkich kamiennych płyt i okryty czarnym obrusem. Ewentualnością jest niski stół również pokryty czarnym obrusem. Ezoterycznym wytłumaczeniem dlaczego ołtarz powinien znajdować się jak najbliżej ziemi, jest przekonanie, że posążki i fetysze Pana Śmierci czerpią swoją moc z chtonicznych prądów śmierci, które wypełniają i przemierzają ziemię.

Obraz Senor la Muerte znajduje się zawsze w centrum na ołtarzu, działa jako punkt skupienia podczas wywoływania i przekazywania mocy w trakcie magicznych rytuałów. Wizerunek ten może zostać stworzony z metalu, drzewa, zwierzęcych i ludzkich kości, gipsu, gliny, ceramiki lub można go namalować na poświęconym pergaminie lub płótnie.

Senor la Muerte jest zazwyczaj przedstawiany i symbolicznie reprezentowany przez szkielet ubrany w czarną, białą lub czerwoną szatę z kapturem. Wizerunek w białej szacie używany jest podczas rytuałów leczenia i odpędzania chorób i nieprzyjaznych energii. Wizerunku w czerwonej szacie używa się podczas magicznych prac dotyczących pożądania, miłości, dominacji i ognistych pasji.

Ikony ubrane w czarne szaty są najczęściej używanymi przy zaklęciach nawiązujących do klątw, lub obrony przed wszelkimi formami magicznej agresji. Są one, jak się wierzy, najlepiej ubrane do reprezentowania strachu i mocy Senor la Muerte. Nawiązanie ubioru czarnej szaty do czarnej magii praktyków w kulcie Privado są powodem, dla którego nad ołtarzem najczęściej można spotkać ikonę Żniwiarza Żyć ubranego na czarno.

W kulcie Privado powiedziane jest, że Pan Śmierci jest bardzo zazdrosny i z tego właśnie powodu na jego ołtarzu nie ma miejsca dla żadnych innych świętych. Wszystkie podobizny Świętej Katarzyny czy krucyfiks dostępne są tylko w kulcie otwartym.

Świece w kulcie Privado są przede wszystkim czarne i czerwone lub czarno-czerwone. Wyjątkowo używa się czarno-białych do konkretnych ceremonii. Bardzo często umieszczone są również dwie grube siedmiodniowe świece po prawej i lewej stronie centralnej figury. Zwyczajowo wiele innych świec również rozjaśnia ołtarz, część z nich łączy się z wykorzystaniem świec w magicznych rytuałach, inne z kolei pełnią rolę wotywnych darów dla Senor la Muerte.

Kielich jest usytuowany zaraz przed postacią Senor la Muerte lub z jej boku. Używany jest do serwowania różnych alkoholowych napoi Panu Śmierci w trakcie libacyjnych ofiar. Kolejnym ważnym elementem jest talerz poświęcony Senor la Muerte, na którym składa się ofiarę z jedzenia. Kotlarz lub inna forma kadzielnicy oraz popielniczka dla ofiar z cygar muszą znajdować się również na ołtarzu Senora la Muerte.

Wazon z czerwonymi goździkami powinien znajdować się po jednej ze stron ołtarza. Tradycyjnie, pofałdowany jednodolarowy banknot, z odwróconą do góry nogami piramidą jest umieszczany na przedniej części wazonu z kwiatami, jednocześnie jest to talizman przynoszący bogactwo jak i symbol wszechobecnego i wszystkowidzącego Senor la Muerte.

Czasami para zwierzęcych lub ludzkich kości piszczelowych skrzyżowanych w formie „X” umiejscowionych jest nad podłogą na przodzie ołtarzu, w celu symbolizowania liminalnych i przynoszących śmierć mocy Potężnego Szkieletowego Ducha.

Zależnie od rozmiarów centralnej ikony/statuetki, mała trumna może służyć jako miejsce przechowywania ikony, gdy nie jest potrzebna, lub gdy musi być ukryta. Dotyczy to nakazu ochrony fizycznej reprezentacji Senor la Muerte przed wzrokiem profanów. Jeśli ołtarza używa więcej osób wtajemniczonych lub ikona jest zbyt duża by schować ją w trumnie należy zasłaniać ją czarnym jedwabnym całunem.

Drewniane pudełko z odpowiednimi symbolami, takimi jak czaszka i skrzyżowane kości również znajduje się na ołtarzu. Umieszcza się w nim małe fragmenty srebra i złota jako zapłatę za każdym razem, gdy Senor la Muerte spełni wyznaczone zadanie, lub sprawi, że nasza moc wzrośnie tak byśmy mogli wykonać zamierzoną, zaawansowaną pracę magiczną w jego imieniu. Poza złotem i srebrem w tym pudełku można również umieszczać monety w darze za błogosławieństwa SLM, oraz zazwyczaj taką ofiarę składa się w przypadku udanych czarów dotyczących finansów – dajesz część, by zyskać więcej.

Tradycyjnie, kiedy Senor la Muerte dokonuje wielu cudów dla właściciela ołtarza oraz jego klientów owe pudełko na skarby jest pełne i nie ma już więcej miejsca w nim na składanie ofiar. Wówczas zawartość zanosi się do złotnika, któremu zleca się przetopienie metali szlachetnych i stworzenie złotej korony, którą koronuje się statuetkę reprezentującą Pana Śmierci. Zwyczajem jest też, że złotnik tworzy złotą kosę ze srebrną rączką, którą umieszcza się u stóp posążku, lub w jego rękach. Po ukoronowaniu i podarowaniu kosy, kolejne skarby znów zbiera się w pudełeczku do czasu aż uzbiera się wystarczająco by pozłocić całą figurę, a następnie „skąpać ją w złocie”.

Ofiary dziękczynne opisane wyżej uważa się za najlepsze dla Pana Śmierci i wierzy się, że wzmacniają one więź między Santa la Muerte a posiadaczem ołtarza. Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie ofiarować srebro, złoto czy pieniądze. Dlatego też istnieją inne bardziej konwencjonalne ofiary, które mogą być podarowane w każdym tygodniu. A gdy wymagana jest specjalna ofiara można te dary podwoić lub potroić.