Liber Falxifer I – Wprowadzenie: Kult Śmierci

Słowo Wstępne

W ciągu całej historii ludzkości zawsze istniały magiczne arkana poświęcone czarodziejskiej pracy z różnymi personifikacjami śmierci oraz cieniami zmarłych. Tradycje te często prowadziły do stworzenia duchowych systemów i magicznych technik służących wykorzystaniu zmarłych do zwiększenia mocy maga lub odkrycia przed nim użytecznej wiedzy. Nierzadko takie praktyki włączano do zakazanych rytuałów nekromancji, czarnej magii i ogólnie rozumianej „lewej ścieżki”.

Nadal istnieje mnóstwo różnych form kultów śmierci rozsianych po całym świecie. Tradycje takie przeważają szczególnie w Ameryce Łacińskiej, Ameryce Południowej i wyspach Karaibskich, jednakże pojedyncze ukryte kulty istnieją i mogą zostać odnalezione również na Bliskim Wschodzie i w ezoterycznych tradycjach Europejskich.  Przykładami takich kultów są np.: kult Świętej Śmierci z Meksyku, kult Exu Rei Omulu i Pana Śmierci w Brazylii, Dominikański kult Barona Cementerio, Haitański kult Guede oraz Argentyński kult Pana Śmierci.

Jako tradycja rytualnie kultywująca esencję Pana Śmierci poprzez formę „Ponurego Żniwiarza”, argentyńska gałąź kultu Seniora La Muerte ma wiele interesująco podobnych elementów z brazylijskim kultem Exu (np. Quimbanda), jak wyjątkowo silne magiczne elementy, których spróbujemy dotknąć na stronach tego grimuaru lewo ręcznego Żniwiarza. Ale kult Seniora La Muerte (częściej nazywany San La Muerte lub SLM) w formie jakiej my prezentujemy, również ma głębokie ezoteryczne powiązanie z kabalistyczną demonologią i przecina ścieżki wielu różnych form tradycyjnego czarownictwa (zarówno Europejskiego jak i Ameryki Łacińskiej) oraz ciemniejszych nurtów Gnostycyzmu.

Ta książka dotycząca kultu Potężnego Szkieletowego Ducha przedstawiona jest w dwóch częściach. Pragniemy na początku, w sposób skrócony, przedstawić argentyńską tradycję i kilka rytualnych działań związanych z pracą z Panem Śmierci w tym systemie. Jest to folkowy system magiczny, który zawiera wiele zewnętrznych form wynikających z naszej ezoterycznej praktyki.

W drugiej części książki, skupimy się na eksplorowaniu pewnych ezoterycznych manifestacji tradycji i wizji połączonych aspektami wysokiej magii praktykowanej w naszej Kainicznej Świątyni. Jest to ten ukryty Kainiczny fundament, który nawiązując do naszych nauk, spaja relatywnie proste formy używane w kulcie, nasycając je esencją i wynosząc na wyższy poziom te niskie magiczne aspekty, odkrywając ścieżkę, która prowadzi do ukrytego źródła Nekrozoficznej Gnozy.

Publikacja tej książki jest pierwszym krokiem w celu ustanowienia Kainicznego Kultu Pana Śmierci i sygnałem otwarcia bram Templum Falcis Cruentis, pierwszej oficjalnej świątyni Kultu Kaina Mordercy.

Magister N.A-A.218
Templum Falcis Cruentis

Tłumaczenie: Rasphul