Liber Falxifer I – Ofiary

Poniedziałek jest dniem zarezerwowanym dla cotygodniowego „karmienia” Pana Śmierci, które wykonywane jest poprzez umieszczenie odpowiednich darów na ołtarzu. Energie, które są przekazywane w ramach czy też za pośrednictwem tych ofiar wzmacniają więzi z mocami znajdującymi się wewnątrz znajdującego się na ołtarzu fetyszu Pana Śmierci.

Dwie najważniejsze ofiary to alkohol, który wlewany jest do szklanki lub kielicha Senor la Muerte jako ofiara libacji, oraz tytoń, który zazwyczaj ofiarowany jest w formie papierosów.

Alkohol czasami przygotowywano dodając do niego małe ilości świeżych liści rue. W Argentynie, rue lub „ruta” jest rośliną silnie związaną z oczyszczającymi mocami Pana Śmierci i jest często używana jako ważny składnik w wielu magicznych pracach w ramach tego kultu. W przeciwieństwie do tego w jaki sposób czasem inne ofiary są usuwane z ołtarza i wyrzucane po jakimś czasie, z alkoholem robi się inaczej. W trakcie siedmiu dni duża jego część wyparowuje, a więc po prostu się ją uzupełnia.

Czasami oprócz alkoholu w kielichu ofiarowuje się również piwo w butelce. Często łączy się to w dość dziwny sposób z wcześniej wspominanym darem tytoniowym. Butelka piwa znajduje się na ołtarzu i jest otwarta. Wybiera się grube cygaro i zapala je w imię Pana Śmierci. Następnie paląc je wydmuchuje się trzynaście razy nad fetyszem i nad przedmiotami na ołtarzu uświęcając w ten sposób każdy z nich. Następnie umieszcza się pozostałą część cygara w szyjce butelki, tak, że paląca się część jest u góry. Ta butelka jest wówczas reprezentacją Santa la Muerte i kładzie się ją blisko jego wizerunku.

Dary w postaci kadzidła są równie istotną częścią karmienia Pana Śmierci. Dwa najczęściej ofiarowane kadzidła to mirra i paczula. Wierzy się, że palona mirra zwiększa Jego wpływy i moc, zaś palona paczula, przypominająca zapach świeżej cmentarnej ziemi, ułatwia manifestację jego mocy. Oto dlaczego pali się mirrę i paczulę w imieniu Szkieletowego Ducha podczas poniedziałkowej nocy karmienia. Uważa się, że wzmocni to jego obecność i wpływ jego mocy zawartych w centralnej statui.

Dodatkowo, kwiaty w wazie na ołtarzu powinny być wymieniane w każdy poniedziałek na świeże czerwone goździki lub róże.

Różne ofiary z jedzenia również mogą być podarowane Santa la Muerte w poniedziałki, szczególnie jeśli musimy mu za coś podziękować, lub ofiarować coś w zamian za pomoc w zaawansowanej praktyce. Jeśli ołtarz należy do kultu Abierto i jest używany do praktykowania „białej magii”, składa się ofiary z jedzenia w poniedziałkowe wieczory między 18:00 a 23:00. Do typowego jedzenia należy grillowana wieprzowina, okrągłe plasterki cebuli, gotowana czarna fasola, gotowana dynia, nieposolony popcorn, czekolada oraz słodycze.

Z drugiej strony, jeśli ołtarz należy do kultu Privado, i w większości stosowany jest do praktykowania „czarnej sztuki”, wszystkie dary są ofiarowane po północy między 0:00 a 3:00. Wybrane posiłki też są nieco inne: surowe i krwiste wieprzowe kotlety, serce i wątroba świni lub jagnięcia, całe papryczki chilli, posiekane cebule i pomidory, surowe fragmenty dyni, ugotowane ziemniaki i czarna fasola, miód, karmel i czarna czekolada.

Całe jedzenie ofiarowane na talerzu musi być przyprawione czerwoną i czarną papryką, czosnkiem i pietruszką, ale żadne z nich nie powinno być solone. To tabu dotycząca soli związane jest z wierzeniem, że sól odpędza moce związane ze sferą śmierci.

Dodatkowo jako, że liczby 7 i 13 są świętymi liczbami Senor La Muerte, warto składać ofiary w takich ilościach. Na przykład 13 kwiatów, 7 ciastek albo części owoców. Poprzez użycie tych świętych liczb śmierci w swoich darach, energie pochodzące z nich mogą być przekazywane efektywniej do fetyszu Pana Śmierci.

Należy zawsze pamiętać, że wszystkie posiłki jak i naczynia w jakich są podane są zawsze przypisane Panu Śmierci i nie wolno ich wykorzystywać w żadnych innych celach. Zjedzenie czegokolwiek z talerzy ofiarnych, oznacza to samo, co wypicie trucizny. Jeśli więc naczynia nie są aktualnie używane na ołtarzu, powinny zostać schowane w pobliżu ołtarza.

Całe jedzenie, które zostało ofiarowane powinno po minięciu 24 godzin zostać zebrane do białej papierowej torby, wraz z kwiatami, które zastąpiono nowymi noc wcześniej i butelką piwa i cygarem. Ta torba darów musi zostać zaniesiona na cmentarz i umieszczona na grobie lub za wielkim kamieniem nagrobnym, lub ukryta w zaroślach najbliżej grobów jak to tylko możliwe. Jeśli nie ma możliwości odwiedzić cmentarza, należy udać się do lasu i dary pozostawić pod starym drzewem lub najlepiej wewnątrz drzewa.